Podstawowe ćwiczenia W księgarniach specjalistycznych znajdziemy wiele pozycji, w których będą ćwiczenia zgodne z naszymi wymaganiami. Zaproponuję mimo to kilka ćwiczeń wyrabiających nawyk prostych pleców. Są to przede wszystkim ćwiczenia rozciągające. Można tu podsunąć tzw. wiosłowanie, czyli krążenia ramion w przód, tył i na przemian; podciąganie się na drążku; opady tułowia w przód z pogłębianiem, czyli z coraz większym rozciągnięciem jak i bez pogłębiania utrzymując taką pozycję kilka sekund; można także zasugerować ćwiczenia przy użyciu sztangi lub dwóch mniejszych hantli można stojąc przy ścianie i opierając na niej plecy podciągać oburącz sztangę do klatki piersiowej; proponuję, także leżenie na brzuchu, na płaskiej, twardej powierzchni- może być mata gimnastyczna lub dywan, leżąc podnosimy klatkę piersiową w górę na kilka sekund, można także w tej samej pozycji wyciągnąć ręce prosto przed siebie i rozciągać całe ciało. Zalecane są ćwiczenia w pozycji stojącej, kiedy trzymamy wyprostowane ręce z tyłu i złączone podnosimy równomiernie w górę lub zgięte w łokciach trzymamy pół minuty.

Masaż w okresie macierzyństwa Masaż w czasie macierzyństwa można podzielić na trzy fazy: czas przygotowania, masaż właściwy w czasie ciąży i masaż poporodowy, który pozwala wrócić do sił i uelastycznia skórę. Masaż przygotowawczy pozwala wzmocnić i uelastycznić miednicę, poprawia również krążenie. Masaż w czasie ciąży przyczynia się do zmniejszenia bólu występującego w nogach, miednicy, a szczególnie w dolnej części kręgosłupa. Masaż rozluźnia i lepiej odżywia napięte mięśnie. Pozwala również na przyzwyczajenie dziecka do dotyku. Pozytywną zmianą jest także zdrowszy i spokojniejszy sen. Zwiększa również elastyczność ciała oraz poprawia krążenie. Ważny jest również masaż stóp uwzględniający stawy skokowe. Przy tego typu masażu stosujemy delikatne techniki, tj. głaskanie, rozcieranie i spokojną wibrację. Warto wspomnieć, że masażysta nie masuje bezpośrednio dziecka. Bardzo wiele korzyści wnosi natomiast masaż po porodzie. Szczególnie jest ważny masaż kosmetyczny, który przyczynia się do zmniejszenia rozstępów, modeluje sylwetkę i zmniejsza skutki cesarskiego cięcia. Masowanie polepsza krążenie w powłokach brzusznych. Gdy kobieta karmi dziecko piersią zalecany jest również masaż biustu. Masaż to podstawowy zabieg pielęgnacyjny. Znajduje coraz większe uznanie, jako przygotowanie do zabiegów w chirurgii plastycznej i medycynie estetycznej. W praktyce masaż biustu wykonywany jest jako przygotowanie do zabiegów kosmetycznych, w okresie ciąży oraz w przypadku nadmiernego i szybkiego odchudzania, które powoduje nieodwracalne zmianie w kształcie i jędrności biustu. Taki masaż każda kobieta może wykonać sama, ważna jest jednak jego regularność. Pamiętać należy, że jednak pośrednio na kształt naszych piersi wpływa sylwetka. Wyprostowane plecy, elastyczna klatka piersiowa zmieniają układ mięśni i wiązadeł, które podtrzymują biust. Negatywny wpływ ma siedząca praca bez przerw, źle ustawione krzesło lub nawet komputer. Poza tym stres również potrafi zmienić sylwetkę. Zdrowe, lepiej ukrwione piersi dają każdej kobiecie pełniejsze odczucia w sferze erogennej. Dzięki masowaniu zapewniamy swobodny przepływ płynów ustrojowych. Masaż musi być delikatny, ale wykonywany bardzo precyzyjnie. Masaż można wykonywać w czasie siedzenia, leżenia lub pod prysznicem. Ramiona i szyja muszą być rozluźnione. Najpierw więc trzeba rozmasować barki i ramiona, potem górną część klatki piersiowej, mostek i stawy barkowe. Masowanie wykonuje się poprzez lekkie uciskanie, głaskanie lub pocieranie. Pamiętać trzeba, że masażu nie wykonuje się w pierwszych dniach menstruacji, a także w przypadku występowania schorzeń nowotworowych w obrębie piersi.

Masaż w terapii cellulite Manualny Drenaż Limfatyczny to rodzaj masażu, który na pewno pomoże nam zwalczyć cellulit. Stosowany jest w różnych etapach terapii. Jest to specjalistyczna metoda masażu ręcznego. Za nim przystąpimy do masażu nasz problem musi być dokładnie zdiagnozowany. Trzeba wybrać optymalną metodę masażu. Jeśli kobieta ma lokalny przyrost tkanki tłuszczowej, a skóra jest zdrowa i nie ma popękanych naczyń, wówczas można zastosować masaż klasyczny, ale na wstępie i tak najlepiej wykonać manualny drenaż limfatyczny. Później można się poddać masażowi dynamicznemu antycellulitowemu. Jeśli natomiast oprócz nadmiernej tkanki tłuszczowej występują popękane naczynka wówczas zabiegi i masaże muszą być w odpowiedni sposób dozowane, aby stanu skóry nie pogorszyć. Wówczas masaże robione są co drugi lub trzeci dzień przez 10 razy. Później dopiero robiony jest masaż modelujący, ale drenaż należy na kilka tygodni przerwać. Drenaż limfatyczny polega bowiem na stymulowaniu układu limfatycznego poprzez specjalne techniki, które powodują udrożnienie i przepychanie limfy. Może być wykonywany częściowo w pewnej partii ciała, później przechodząc do kolejnych np. zaczynając od węzłów chłonnych kończąc na nogach. Masaż relaksacyjny wpływa pozytywnie na stan fizyczny osoby masowanej oraz pośrednio na jej stan emocjonalny. Rozluźniają się zbyt napięte mięśnie, człowiek staje się bardziej spokojny i odprężony. Podczas masażu wykorzystywana jest również relaksująca muzyka, aromatyczne zapachy. Masaż np. powoduje uspokojenie, ale innym razem może też być elementem leczniczym w czasie psychoterapii. Czasem może tylko posłużyć w rozluźnieniu stresu, a innym razem uwalnia głębsze napięcia i zablokowane mięśnie. Masaż erotyczny może być masażem relaksacyjnym, ale nie odwrotnie, to warto zapamiętać. Podczas masażu mogą wystąpić reakcje seksualne jako efekt uboczny i nieplanowany. Jeśli u osób zestresowanych, zablokowanych emocjonalnie na poziomie miednicy może dojść do mimowolnego rozluźnienia mięśni. U osób zablokowanych w okolicy szyi, klatki piersiowej czy szczęki może dojść do uwolnienia napięcia i reagowania śmiechem, płaczem lub drżeniem mięsni. Nieświadomie może też dojść do szukania wsparcia i kontaktu dotykowego z osobą masującą, np. zaciśnięcia lub przyciągnięcia dłoni terapeuty, warto więc o tym pamiętać.

Masaż polinezyjski i odchudzający Jeden masaż trwa najczęściej od 60 do 90 minut. Powinien być wykonywany w wolnym czasie, bo jego trwanie może się przedłużyć. Najlepiej więc poddać się takiemu masażowi wieczorem lub pod koniec tygodnia, kiedy nigdzie nam się nie spieszy. Masaże polinezyjskie odnoszą się do aspektu fizycznego i psychicznego. Zabiegi te polegają bowiem nie tylko na pracy z ciałem, ale również na pracy poprzez ciało. Techniki stosowane w masażach polinezyjskich polegają przede wszystkim na głaskaniu, rzadko kiedy stosowane jest rozcieranie czy uciskanie. Jednak najważniejszy jest sposób poruszania się po ciele pacjenta, czyli odpowiedni rytm, może być również wg muzyki. Masaż rozpoczyna się wyciszeniem, później jest przejście do masowania grzbietu z miednicą, a później masowane są nogi. W drugim etapie masażu pacjent leży na plecach. Masowane są najpierw ręce, potem brzuch, klatka piersiowa, szyja, a na końcu twarz. Podczas masażu do ciała dociera energia, odblokowują się mięśnie, dzięki temu pacjent uzyskuje głęboki relaks psychofizyczny, napięcie mięśni wyrównuje się, poprawia się stan układu oddechowego, nerwowego oraz odpornościowego. Organizm przeciążony nadwagą ma słabe mięśnie i stawy, dlatego też warto je wzmocnić stosując masaż odchudzający. Dzięki temu zmniejszy się tkanka tłuszczowa, a płynu ustrojowe będą uregulowane. Podstawowej oddziaływanie przy odchudzaniu ma zatem masaż klasyczny wykonywany ręcznie oraz pochodne tego masażu, również drenaż limfatyczny ma zbawienny wpływ na nasze ciało. Nie można też zapomnieć o akupresurze punktów odpowiedzialnych za przemianę materii. Masaż ma wpływ na nasz układ hormonalny i immunologiczny. Krążenie polepsza się, a jednocześnie wzmacnia się układ odpornościowy. Przy długotrwałych terapiach odchudzających praca przebiega etapowo. Masaż ma duże znaczenie dla osób osłabionych nadwagą. Masowanie może oddziaływać miejscowo lub ogólnie. Dlatego też ważne zastosowanie ma wspomniany wcześniej drenaż limfatyczny. Stosować można również tzw. masaż segmentalny. Jeśli masażysta zna tylko masaż klasyczny, to należy pamiętać, że nie można stosować oklepywania i silnych wibracji, gdyż osoby z nadwagą często mają problemy z naczyniami. Unikać należy stosowania masaży siłowych i terapii termicznych. Masowanie powinno być uzupełniane ćwiczeniami, które zwiększa zakres ruchu w stawach. Masaż odchudzający nie jest typowo odchudzający, jest to bowiem jeden z czynników, który wspomaga proces wyszczuplania.